Kategóriák
-
Műanyag modellek
-
Tartozékok
- ÚJDONSÁGOK
- Academy modellek
- Airfix modellek
-
Dragon modellek
- Eduard modellek
- Hasegawa modely
- Heller modely
-
Italeri modellek
- My First Model Kit
- Model Set
-
Model Kit
- World of Tanks
- World of Warships
- Wargames
- War Thunder
- Vintage Collection
- Supermodels
- Fast Assembly
-
Katonai repülőgépek
- Civil repülőgépek
- Helikopterek
- Katonai hajók
- Tengeralattjárók
- Truckok
- Autók
- Motorkerékpárok
- Vasút
- Katonai figurák
-
Katonai technika
-
Katonai technika - 2. világháború
- Katonai technika - 2. világháború - 1:9
- Katonai technika - 2. világháború - 1:35
- Katonai technika - 2. világháború - World of Tanks 1:35
- Katonai technika - 2. világháború - 1:48
- Katonai technika - 2. világháború - 1:56
- Katonai technika - 2. világháború - Wargames 1:56
- Katonai technika - 2. világháború - World of Tanks 1:56
- Katonai technika - 2. világháború - 1:72
- Katonai technika - Modern
-
Katonai technika - 2. világháború
- Dioráma
- Architektúra
- Leonardo Da Vinci
- Publikációk
- Meng modely
-
Revell modellek
-
Autók
- Civil repülőgépek
-
Katonai repülőgépek
- Helikopterek
- Civil hajók
- Katonai hajók
- Tengeralattjárók
- Lokomotívok
-
Katonai technika
- Munkagépek
- Anatómikus X-Ray modellek
- Build+Paint
- Build & Play
- Build 'n Race
- Dinoszauruszok
- EasyClick
- EasyKit
- Leonardo kiadás
- Figurák
- First construction
- GiftSet
- HALO
- Hot Wheels
- Micro Wings
- ModelSet
-
Plastic ModelKit
- Cyber Beasts
- Star Trek
- Star Wars
- Tiny Adventures
- The Flying Bulls
- Világűr
- Warhammer 40.000
- Engineers
- Publikációk
-
Autók
- Tamiya modellek
- Trumpeter modely
-
Zvezda modellek
- Build Up
- Snap Kit
- Model Kit
- Wargames
-
Katonai repülőgépek
-
Katonai repülőgépek - 2. világháború
- Katonai repülőgépek - 2. világháború - 1:48
- Katonai repülőgépek - 2. világháború - 1:72
- Katonai repülőgépek - 2. világháború - World War II 1:72
- Katonai repülőgépek - 2. világháború - World War II 1:100
- Katonai repülőgépek - 2. világháború - World War II 1:144
- Katonai repülőgépek - 2. világháború - World War II 1:200
- Katonai repülőgépek - Modern
-
Katonai repülőgépek - 2. világháború
- Civil repülőgépek
- Helikopterek
- Katonai hajók
- Civil hajók
- Tengeralattjárók
-
Figurák
-
Katonai technika
- Épületek
- Autók
- Publikációk
- Nem besorolt
-
Tartozékok
-
Modellvasút
-
Repülőgépek
- Szabadrepülő modellek
- Statikus modellek
- RTF készletek
- BNF készletek
- ARF modellek
- Vitorlázó modellek
- Beltéri modellek
- Műrepülő modellek
- Gyakorló / tréner (iskolagépek)
- Katonai – a II. világháborúig
- Katonai – a II. világháborútól
- Polgári, sport
- Repülőszárnyak
- Jet modellek (EDF)
- Pylonverseny modellek
- Mikro repülők
- Papírsárkányok
- Óriás modellek 2 m felett
- Pótalkatrészek
-
Helikopterek
-
Multikopterek
-
Autómodellek
-
Elektro
- Belső égésű
- RoboMaster
-
Pótalkatrészek
- Amewi
- ARRMA
- ASSO
- Associated
- Axial
- Blackzon
- BM Racing
- Carrera
- Carisma
- Carson
- Carten
- CRC
- Dromida
- ECX
- FG
- FMS
- Funtek
- Graupner
- HiMoto
- Hobbytech
- HPI
- HSP
- H-Speed
- Kavan
- Killerbody
- KYOSHO
- LRP
- Maverick
- Modster
- Mugen Seiki
- Revell
- PELIKAN
- RGT
- Protech
- Pro-Line
- Robitronic
- SWORKz
- Tamiya
- TEAM CORALLY
- Team Durango
- Team Losi
- Thunder Tiger
- TURBO RACING
- Traxxas
- Vaterra
- XRAY
- Yeah Racing
- YOKOMO
- ZD Racing
-
Elektro
-
Hajómodellek
-
Egyéb modellek
-
Játékok
-
LEGO
- Powered up
- Animal Crossing
- Architecture
- ART
- Avatar
- Avengers
- Botanicals
- City
- Classic
- Creator
- Disney
- Disney a Pixar Lightyear
- DOTs
- DREAMZzz
- DUPLO
- Friends
- Gaby varázslatos háza
- Harry Potter
- HIDDEN SIDE
- Icons
- IDEAS
- Juniors
- Jurassic Park
- Marvel
- Minecraft
- Minyonok
- Minifigurák
- Movies
- Ninjago
- Overwatch
- Sonic
- Speed Champions
- Star Wars
- Szuperhősök
- Super Mario
- Technic
- Trollok
- Vidiyo
- Wicked
- LEGO kiegészítők
- Iskolai felszerelések
- Adventi kalendáriumok
- Pokémon
-
Autópályák
- Bburago pályák és garázsok
- Játékok
- Építőkészletek
- JUNIOR KIT
- Robotok
- Lábbal hajtós gyermekjárművek
- Taposó traktorok gyermekeknek
- Apróságok
- 0-3 éves gyerekeknek
-
LEGO
-
RC szettek
-
Vevők
-
Szervók
-
Kristályok
-
Fotó és Videó
-
RC szimulátorok
-
Belső égésű motorok
-
Elektromotorok
-
Elektronikus fordulatszám szabályozók
-
RC elektronika
-
Akkumulátorok
-
Akkutöltés
-
Csatlakozók és kábelek
-
Mérőkészülékek
-
Repülőgép tartozékok
-
Helikopter tartozékok
-
Autó tartozékok
-
Hajó tartozékok
-
Üzemanyagok, olajok és kenőanyagok
-
Modellező kémia
-
Építőanyagok
-
Balsa
- Standard lap 7,5x100
- Könnyű lap 7,5x100
- Standard lap 8x100
- Könnyű lap 8x100
- Standard lap 8x107
- Könnyű lap 8x107
- Standard lap 10x84
- Standard lap 10x92
- Könnyű lap 10x92
- Standard lap 10x100
- Könnyű lap 10x100
- Standard lap 10x107
- Könnyű lap 10x107
- Standard lap 12x150
- Bokkok
- Szegélylécek és élek
- Tiplifák
- 2. osztályú lap
- Rétegelt lemezek
- Bükk tiplifák
- Fa szegélylécek
- Műanyag profilok
- Carbon és üvegszál
- Alumínium és dural
- Acél
- Sárgaréz és vörösréz
- Burkolóanyagok
- Vectopor
- Ragasztószalagok
- Egyebek
-
Balsa
-
Szerszámok
-
Szállítási csomagolás
-
Propagáció
-
E-Board
-
Rollerek és kerékpárok
-
Mobil kiegészítők
-
Ajándékutalványok
-
Nem besorolt
-
Fém modellek
- LYSELL
- UVZ
- LGOC
- LEA-FRANCIS
- SHERMAN
- MGMC
- KAMPFPANZER
- BOAT
- SUBMARINES
- COUGAR
- ENSIGN
- HELICOPTER
- FIELD
- DUCKHAMS
- THUNDERBOLT
- MARSTON MAT
- TUNK
- OM
- STALINETS
- TAGANROZHETS
- VETRA
- DOLLAR
- ATTICA
- DISPLAY BOX
- TOTOTA
- DRAGON WINGS
- PATLYAKOV
- SHELTER
- RAMSES
- GOMOLZIG TAIFUN
- TV SERIES
- AUTOBUS
- TRAM
- MERCEDES BENZ
- PIAGGIO
- HERCULES
- ŠKODA
- TATRA
- BELL
- HUGHES
- YAKOVLEV
- VETRINA DISPLAY BOX
- LOCKHEED MARTIN
- FAIRCHILD-REPUBLIC
- ILYUSHIN
- DODGE
- FIGHTER
- OLDSMOBILE
- PLYMOUTH
- NISSAN
- LAND ROVER
- TOYOTA
- CAMIVA
- BOEING
- WARD LA FRANCE
- GMC
- IVECO FIAT
- TANK
- WHITE STAR LINE
- ACCESSORIES
- CHEVROLET
- TRUCK
- RENAULT
- SAVIEM
- FORD USA
- AEROSPATIALE
- PONTIAC
- MAN
- BENTLEY
- PAGANI
- PORSCHE
- FIGURES
- ALFA ROMEO
- FERRARI
- HONDA
- ASTON MARTIN
- LAMBORGHINI
- LOTUS
- McLAREN
- SUZUKI
- LEXUS
- AUDI
- TEMPO
- SIOP
- LINDNER
- SCHLUETER
- KRAMER
- GOLIATH
- KAHLBACHER
- DEUTZ
- CATALOGO
- ZBROJOVKA
- BATA
- WALTER
- MONTEVERDI
- JAMOS
- SIR
- BMW
- BUICK
- DUESENBERG
- TRAILER
- JEEP
- TRABANT
- MITSUBISHI
- KARMANN
- VOLVO
- VOLKSWAGEN
- MERCURY
- LANCIA
- MOLINARI
- JAGUAR
- MASERATI
- LOLA
- FIAT
- SAURER
- SIMCA
- SCANIA
- KANE
- JCB
- PUMA
- IFOR
- MASSEY FERGUSON
- CASE-IH
- NEW HOLLAND
- ABARTH
- AUTOBIANCHI
- ISUZU
- OPEL
- FENDT
- HOLDEN
- VICON
- KUHN
- CLAAS
- CASE IH
- DAVID BROWN
- JOHN DEERE
- FORD ENGLAND
- VALTRA
- YAMAHA
- SUPERMARINE
- BRITISH AEROSPACE
- HAWKER
- JUNKERS
- FOKKER
- BOULTON PAUL
- G.ANDERSON
- SPAD
- 007
- GYROCOPTER
- KEENAN
- STAR TREK
- DE LOREAN
- TRAIN
- VICKERS
- COOPER
- MOTORCYCLE
- ROLLS ROYCE
- BLACKPOOL
- KENWORTH
- STEYR-PUCH
- LEYLAND
- SHIP
- GUY
- TRIUMPH
- ROVER
- DOUGLAS
- PEUGEOT
- AUSTIN
- AEC
- BUGATTI
- MINI
- RED BULL
- SUBARU
- KTM
- MERCEDES GP
- ROUTEMASTER
- TALBOT
- VOISIN
- HUSQVARNA
- MOTOZODIACO
- OSSA
- ALPINE
- DATSUN
- MV AGUSTA
- TALBOT LAGO
- OM FIAT
- COMMER
- BRISTOL
- AUTO UNION
- EUROFIGHTER
- SUNBEAM
- SAAB
- CITROEN
- DAIMLER
- HDW
- RELIANT
- ORP
- BOLINDER-MUNKTELL
- BREMER-VULKAN
- BUKH
- TVR
- EICHER
- BUHRER
- CAMMEL LAIRD
- ALLGAIER
- GULDNER
- LANZ
- ALVIS
- MAZDA
- JENSEN
- IZH
- HYUNDAI
- MG
- LADA
- MORRIS
- UAZ
- CHALLENGER
- LUAZ
- MOSKVITCH
- STAR
- NAMI
- WARSZAWA
- DINKY
- INTERNATIONAL
- STUDEBAKER
- WILLEME
- PETERBILT
- ARO
- GRUMMAN
- TYRRELL
- NOBLE
- LINCOLN
- PANHARD
- ZETTELMEYER
- SALEEN
- IFA
- BORGWARD
- DUCATI
- ALTAI
- GARELLI
- SHTZ
- MOTOM
- OSCAR
- MOTO GUZZI
- RIZZATO
- PERIPOLI
- AC
- TESTI
- MALAGUTI
- MORINI
- MOTOBECANE
- HTZ
- CIMATTI
- BENELLI
- PACKARD
- VLADIMIRETS
- ROMEO
- BERLIET
- BLOHM & VOSS
- UNIVERSAL
- KITSKASSK
- LATIL
- TRACTOR
- BEDFORD
- HANOMAG
- NEGRINI
- MALANCA
- FORDSON
- SORMOVO
- BETA
- EICHER KONIGSTIGER
- GILERA
- CATERPILLAR
- MONTESA
- SOMUA
- FAHR
- SEAT FIAT
- DEMM
- CARNIELLI
- IKA
- SIAM DI TELLA
- APRILIA
- NSU
- DE CARLO
- CAGIVA
- CHRYSLER
- IAME
- IES
- ISARD
- IAMA
- BAMBI
- VARELA
- DKW
- BUSSING
- BARREIROS
- SCHNEIDER
- HELMET
- CHAUSSON
- ENIAK
- PEGASO
- SEAT
- BATMAN
- BROSSEL
- MARVEL
- BENETTON
- BRM
- EBRO
- STEWART
- PENSKE
- NOLAN
- FORCE INDIA
- EIFELLAND
- MINARDI
- POLITOYS
- TOLEMAN
- TORO ROSSO
- DE TOMASO
- AMC
- SURTEES
- TECNO
- MARTINI
- SHADOW
- MATRA SIMCA
- VIRGIN RACING
- HELA
- EAGLE
- PRIMUS
- VANWALL
- BAUTZ
- AGV
- BAR
- AVIA
- RASTROJERO
- NORMAG
- IME
- WILLIAMS
- DACIA
- MAGIRUS
- ROCAR
- FSO
- SAVA
- ZAZ
- RURAL
- FOTON
- ZIL
- MARCH
- HESKETH
- FACEL VEGA
- BRABHAM
- ACMAT
- ARROWS
- CADILLAC
- WARSHIP
- VAILLANT
- LIAZ
- IVECO
- DALLARA
- VIBERTI
- UNIC
- KOMATSU
- VIGILI DEL FUOCO
- FREIGHTLINER
- HEINKEL
- NORTH AMERICAN
- ALLARD
- McDONNEL DOUGLAS
- STUTZ
- OSCA
- PIERCE ARROW
- TRIDENT
- DEVON
- LIGIER
- KAWASAKI
- WILLYS
- INNOCENTI
- DELAGE
- CISITALIA
- CROSLEY
- IMPERIAL
- GAZ
- BICICLETTA
- MACK
- HARVESTER
- CHECKER
- YANMAR
- DAF
- HUMMER
- HORCH
- WESTERN STAR
- EMBRAER
- AERMACCHI
- HENSCHEL
- VTZ
- RAF
- AMERICAN LOCOMOTIVE CO.
- HARLEY DAVIDSON
- GENERAL ATOMICS
- LADA FIAT
- SAUBER
- VAUXHALL
- PRAGA
- WALT DISNEY
- BUGGY
- LYKAN
- MAYERS MANX
- MBK
- DS AUTOMOBILES
- DEUTZ-FAHR
- WARTBURG
- HANNA BARBERA
- CHANCE VOUGHT
- BAJA
- BELL HELMET
- ARAI HELMET
- MOMO
- MODENA
- CHENARD & WALCKER
- SOLEX
- SCHUBERTH HELMET
- KRUPP
- BOBCAT
- TRACK - PISTA
- CARAVAN
- AGUSTA
- DECKER
- ROCKWELL
- CESSNA
- ACURA
- DIAMOND
- DELAMARE-DEBOUTTEVILLE
- IRISBUS
- TATA
- POLESTAR
- HAAS
- ALPHA TAURI
- REPUBLIC AVIATION
- MERCEDES BWT
- SMART
- MELKUS
- LIEBHERR
- WEYCOR
- WIRTGEN
- SIATA
- USSV
- PACIFIC
- VOLUGRAFO
- MORETTI
- TABLE GAME
- DENNIS
- PANTHER
- TOURING
- ESPOSITORE
- HURLIMANN
- NOVITEC
- GUMPERT
- HOTCHKISS
- CIZETA
- EXTREME
- CATERHAM
- ROCHET-SCHNEIDER
- AC COBRA
- COURAGE
- GOGGOMOBIL
- IKARUS
- ITALA
- JAMAIS CONTENT
- ISOTTA FRASCHINI
- DOPPSTADT
- THOMAS FLYER
- KOENIGSEGG
- ZYTEK
- HPD
- SIGMA
- VENTURI
- LAVOCHKIN
- OLTCIT
- ORECA
- FORD
- HL-PRO
- NORMA
- BANDAI
- SENNEBOGEN
- THOMAS
- SAME
- ISO RIVOLTA
- SCOOTER
- DIECI
- KAESER
- CESAB
- BT CARGO
- SIMSON
- CHEETAH
- HINO
- BARKAS
- FAMULUS
- TOJ
- GLAS
- MAHINDRA
- VOLLSTEDT
- ERT
- SPICE
- SPYKER
- GRD
- PININFARINA
- NUFFIELD
- MANITOU
- SIMTEK
- AGS
- ARGO
- AURUS
- JORDAN
- RONDEAU
- BAGGER
- CHEVRON
- MATRA
- KAMAZ
- PANZER
- MAZ
- VAZ
- TAKARA-TOMY
- JOSKIN
- ENOROSSI
- BAUER
- LEMKEN
- IMANTS
- ROLLAND
- WEEKS
- BABIOLE
- VALMET
- BEDNARD
- VENDEUVRE
- STEYR
- KUBOTA
- PEEL
- BRUTSCH
- ZUNDER
- BAYER
- INTERNATIONAL HARVESTER
- BROOK STEVENS
- MICROLINO
- PANAVIA AIRCRAFT
- SACHSENRING
- AWZ
- EMW
- HOREX
- FRAMO
- LISTER
- HOLLAND
- BRAWN GP
- SPIRIT
- FORTI
- REO
- NEOPLAN
- SETRA
- PEERLESS
- VAN HOOL
- EDSEL
- MIDLAND
- BSA
- BITTER
- NORTON
- SANGLAS
- IWL
- KMZ
- BUELL
- NAMC
- REYNARD
- AVRO
- SAVOIA MARCHETTI
- TUPOLEV
- REGGIANE
- SIKORSKY
- DASSAULT AVIATION
- KRAUSS-MAFFEI WEGMANN
- BIANCHI
- WHITE MOTOR COMPANY
- ZUNDAPP
- TATUUS
- TESLA
- MISMARQUE
- ZAGATO
- CSEPEL
- VELAM
- MEMMINGER
- CHERBOURG
- DAIHATSU
- PRINCE
- FORTSCHRITT
- AIRBUS
- DOME
- AMILCAR
- VERITAS
- RILEY
- COPERSUCAR
- STAUNAU
- ESPENLAUB
- RACING BULLS
- LUFTSCHIFFBAU ZEPPELIN
- GM
- ALEKSEEV
- JUPITER
- MIELE
- LIGHTBUM
- WENDAX
- FRAZER
- POLSKI FIAT
- PLAXTON
- RIMAC
- CHANGE VOUGHT
- GI JOE
- DAMLER
- ADLER
- TADANO
- AUBURN
- CORD
- MACCHI
- AUTOMOBILE
- GORDON KEEBLE
- TENK
- AUTOCAR
- FEDERAL
- DUTRA
- MOONRAKER
- ISO
- AUSTRO DAIMLER
- BIZZARRINI
- KOHLRUSS
- HUNT
- KRAUS
- TRIBELHORN
- FAGEOL
- ANADOL
- ANTA
- ZIS
- KIM
- LOCKHEED
- LIORE ET OLIVIER
- BERNARD
- FAR
- HRT
- MERZARIO
- COURNIL
- AUVERLAND
- DELAHAYE
- GALLIN
- UMM
- NAKAJIMA
- SUKHOI
- DAPT
- MAYBACH
- KAELBLE
- ALEXANDER-DENNIS
- ARMSTRONG
- HILLMAN
- MASSERSCHMITT
- GLOSTER AIRCRAFT
- CMN
- MIRAGE
- RIAL
- EUROBRUN
- BICYCLE
- AMAZONE
- KAMOV
- BERIEV
Új termékek
DSP-2 programozó
Insta360 X4 Air akkumulátor
KAVAN Savage MAX 1080mm készlet - kék
DJI Neo 2 Motion Fly More Combo (RC Motion 3) drón
TORRO tank PRO 1/16 RC T-34/85 zöld álcázás - BB Airsoft - füst a csőből
Szüksége van segítségre?
Szívesen segítünk a választásban.. ![]()
ING. MARTIN ZAHORAN
Termékspecialista
emailrcvilag@rcvilag.hu
Hétfő – Péntek 09:00 – 17:00
A T-34 egy szovjet közepes harckocsi volt, amelyet az 1930-as évek végén és az 1940-es években fejlesztettek ki, és amely jelentős és tartós hatást gyakorolt a harckocsik tervezésére. Az 1940-es megalkotásakor a világ legjobb közepes harckocsija volt Steven Zaloga amerikai szerző szerint. A tűzerő, a mobilitás, a védelem és a robusztusság példátlan kombinációjával rendelkezett. 76,2 mm-es gyorstüzelő harckocsiágyúja lényegesen nagyobb tűzerőt biztosított, mint néhány kortárs konstrukciója, míg ferde páncélzatát a legfejlettebb páncéltörő fegyverekkel is nehéz volt áttörni. Amikor 1941-ben először megjelent, Paul Ludwig Ewald von Kleist német tábornok "a világ legjobb harckocsijának" nevezte, Heinz Guderian pedig megerősítette a T-34-es "mérhetetlen fölényét" az akkori német páncélosokkal szemben. Bár fegyverzetét és védelmét később a háború során felülmúlták, gyakran hivatkoznak rá, mint a II. világháború leghatékonyabb és legbefolyásosabb harckocsitervére.A
T-34
a II.világháború alatt a szovjet páncélos erők egyik fő támasza volt. Tervezése lehetővé tette a folyamatos fejlesztéseket, hogy megfeleljen a keleti front változó igényeinek: a változások az első néhány évben meglehetősen részlegesek és nem túl jelentősek voltak, a harckocsi csak 1944-ben ment át igazán alapvető átalakuláson a T-34/85 változat bevezetésével. A gyártási módszerek javulása gyorsabb és olcsóbb gyártást is lehetővé tett. A szovjet ipar végül több mint 80 000 T-34-es harckocsit gyártott minden változatból, ami lehetővé tette, hogy a háború előrehaladtával egyre több harckocsit lehessen bevetni, annak ellenére, hogy a német Wehrmacht elleni harcokban több tízezer harckocsit veszítettek el. A Vörös Hadseregben számos könnyű és közepes harckocsit váltott fel, és a háború legtöbbet gyártott harckocsija lett, valamint minden idők második legtöbbet gyártott harckocsija (utódja, a T-54/55 sorozat után). 44 900 darabos veszteségével a háború során minden idők legnagyobb harckocsiveszteségét is elszenvedte. Fejlesztése közvetlenül vezetett a T-54 és T-55 sorozatú harckocsikhoz, amelyekből fokozatosan alakultak ki a későbbi T-62, T-72 és T-90 típusok, amelyek számos modern hadsereg páncélozott magját alkotják.
AT-34-es változatai a második világháború után széles körben exportáltak, és még 2010 körül is voltak korlátozott mértékű frontszolgálatok több fejlődő országban.
1939-ben a legnagyobb számban gyártott szovjet típusok a T-26-os harckocsi és a BT sorozatú gyors harckocsik voltak. A T-26-os egy lassú harckocsi volt, amelyet arra terveztek, hogy lépést tartson a gyalogsággal. A BT harckocsik lovassági harckocsik voltak: könnyűek és gyors mozgásúak, harci manőverekre tervezték őket.
M
indkét típus az 1930-as évek elején készült külföldi tervek szovjet továbbfejlesztése volt; a T-26 a brit Vickers 6 tonnás harckocsin, a BT harckocsik pedig az amerikai tervező, John Walter Christie M1930-as harckocsiján alapultak.
A T-34 harckocsi fejlesztésének eredete 1937-re nyúlik vissza, amikor a CHTZ (Kharkovskiy tankovyj zavod) megbízást kapott a BT sorozatú harckocsik leváltására. Mihail Koshkin főtervezőt feletteseitől részletes utasítást kapott, hogy egy új kerekes harckocsit keresnek, de mivel tisztában volt a típus tervezési korlátaival, emellett egy tisztán lánctalpas alvázzal ellátott változatot is kifejlesztett (az A-20-ast), amelyet A-32-nek nevezett el. 1938-ban mindkét tervet bemutatta a Szovjetunió Védelmi Tanácsának bizottsága előtt, és az A-32-es változatot a Vörös Hadsereg parancsnokai, Vorosilov és Kulik marsallok azonnal elítélték. Különösen Kulik állítólag dühös volt, hogy a tervező egyáltalán fel mert ajánlani egy nem lánctalpas változatot, és a lánctalpas harckocsi koncepciójának kemény elítélését olyan "szakértői igazolásokkal és doktrínákkal" kísérte, amelyeket a harckocsi-technológia valódi szakértői elutasítottak volna. Az általános meglepetésre azonban Sztálin úgy döntött, hogy mindkét prototípust megépítik és engedélyezik a tesztelést. Az A-32-es harckocsi fejlesztése, amelyet T-3-ra kereszteltek át.2, így folytathatta volna. Nehéz út állt előtte, mert Kulikot később a két típus képességeit felmérő bizottság elnökévé nevezték ki. 1939-benmindkét gép értékelését elvége
zték.Kulik mindent megtett, hogy rámutasson a T-32-es prototípus hibáira, miközben bagatellizálta az A-20-as hasonló hibáit. Az ő nyomására a bizottság hajlott a gép elutasítására, de végül a tüzérségi tesztek benyomására, amelyekből a T-32-es jött ki jobban, nem utasította el a gépet. Nem mert azonban szembeszállni a marsallal, és elhalasztotta a döntést arról, hogy melyik típust részesítse előnyben.
AFőparancsnokság egy ideig hezitált, de végül a T-32-ben rejlő sokkal nagyobb továbbfejlesztési lehetőségeket figyelembe véve úgy döntött, hogy sorozatgyártásra ajánlja egy kissé módosított változatban, amely végül a T-34-es nevet kap
ta.0,64 kg/cm2 fajlagos nyomásértéket ért el a T-34-es más közepes harckocsitípusokhoz képest igen kedvezően, ami kihatott a vezetési tulajdonságaira és a nehéz terepen való manőverezőképességére. A harckocsi páncélzatának minősége, amelynek kivitelezése meglehetősen kezdetleges volt, magasabb volt, mint a hasonló külföldi gépeké. A harckocsi legnagyobb gyengesége a torony ergonómiai kialakítása volt, amely megnehezítette a torony működtetéséhez és a löveg elsütéséhez szükséges feladatokat. A T-34-es parancsnokának a toronyablakból való akadálytalan kilátását egy nehézkes, előre nyíló ajtó akadályozta. A torony hátsó részén egy szerencsétlenül kialakított hátsó túlnyúlás volt, amely a beérkező rakétákat közvetlenül a sérülékeny toronycsapágyra irányította, illetve amely alatt a német páncéltörő gyalogság a harcban korongaknákat helyezett el. A
jármű alacsony sziluettje inkább előny volt, másrészt viszont korlátozott célzási szögeket jelentett a löveg és a hozzá kapcsolt géppuska számára. Az 1940-es T-34-es az 1938-as modell rövid, 76,2 mm kaliberű L-11-es lövegével volt felfegyverezve, 1941-től pedig az ugyanilyen kaliberű, de nagyobb kezdősebességű F-34-es löveget szerelték fel, ami a hatótávolság és az áthatolás szempontjából nagy előnyt jelentett. A géppuskás, aki egyben rádiós is volt, egy golyóscsapágyas 7,62 mm-es DT géppuskával rendelkezett. A háború elején csak a századparancsnokok tankjai voltak felszerelve rádiókkal, de az idő előrehaladtával egyre több lett a számuk. A harckocsiban tartózkodó legénység tagjai belső beszélőberendezéssel kommunikáltak egymással. Az első tankmodelleket általában a BT sorozatú harckocsikból származó Mikulin M-17 motorral szerelték fel, amely egy licencelt BMW VI-os motor volt. Az 1940 után gyártott gépeket már tizenkét hengeres V-2 dízelmotorral szerelték fel, amely 493 lóerős volt. A dízelmotort azért is értékelték a szovjet harckocsik, mert a dízel nem gyulladt be és nem robbant fel olyan könnyen, amikor a gépet találat érte, mint az ellenség benzinmotoros gépeinél. A sebességváltó eredetileg négyfokozatú volt. A tankot két vezérlőkarral, egy váltókarral, egy kuplungpedállal és egy fékpedállal irányították. Működése a szervokormány hiánya miatt is megerőltető volt. A sofőröknek egy kalapács volt a kezükben, amivel elég gyakran kellett megütögetniük a kívánt kart. E hiányosságok ellenére a harckocsi népszerű volt maguknál a legénységeknél az egyszerűsége és könnyű kezelhetősége miatt. Sok javítást szó szerint "térden állva" lehetett elvégezni, ami nagy előny volt a keleti front zord körülményei között.
A
legfontosabb kritériumok - a fegyverzet, a páncélzat és a mobilitás - egybevetésével minden akkoriban gyártott harckocsit felülmúlt.
A harckocsi első változatai 76 mm kaliberű lövegekkel voltak felfegyverezve, ezért T-34/76 néven emlegették. Ez egy kissé változatos csoport volt, sokféle módosítással és különbséggel, ami a gyártástechnológiát illeti. Legnagyobb előnye azonban az volt, hogyegyszerű konstrukció, amely lehetővé tette a szovjetek számára, hogy szinte korlátlan számban építsék meg. A T-34 első változatának azonban volt egy jelentős tervezési hibája is. Ez a harci torony volt, amely, bár szemből nézve tökéletesen illeszkedett a törzs oldalpáncélzatának ferde vonalaihoz, túl kicsi volt, így az F-34-es löveget leszámítva csak a lövész és a parancsnok fért el benne, a töltő nem. Különösen a német tankokkal vívott heves tűzharcokban jelentett ez óriási hátrányt, hiszen a parancsnoknak a vezető és a lövész irányítása mellett az ágyút is újra kellett töltenie, amelynek lőszerkészlete többnyire a torony padlója alatt volt, amit előzetesen ki kellett venni... A szűkös belső körülmények között ez szinte emberfeletti feladat volt, amit az állandó éberség szükségessége csak tovább nehezített.Az F-34-es lövegnek meglehetősen nagy volt a csúszása, ami sok orosz harckocsiparancsnoknak az életébe került. A szovjeteknek a T-34/76D változatnál sikerült részben megoldaniuk ezt a problémát, egy új, hatszögletű, nagyobb belső térrel rendelkező toronnyal; de még mindig kétüléses. 1943 végétől aztán a T-34/76-ot fokozatosan felváltotta a T-34/85 változat, amelynek új, háromüléses tornya a ZiS-3-53 85 mm-es ágyúval volt felszerelve, amellyel elődjével ellentétben képes volt áthatolni a német Tiger I és Panther nehéz harckocsik homlokpáncélzatán, amelyeknek a T-34/76 nagymértékben fölényben volt. A T-34/85 megfelelő választ jelentett, bár a közte és a fent említett ellenfelei közötti teljesítményarány kérdése még mindig heves viták forrása a szakértők és a két típus tisztelői között.T-34-85
Miután a továbbfejlesztett német Panzer IV harckocsik a hosszú 75 mm-es löveggel 1942-ben megjelentek a harcokban, egy teljesen új szovjet harckocsi projektjét kezdeményezték, hogy növeljék a páncélvédelmet, ugyanakkor olyan modern funkciókkal egészítsék ki, mint a torziós rudak és a háromszemélyes torony. Ezt az új T-43-as típust sokoldalú harckocsinak szánták, amely a T-34-es és a KV-1-es nehéz harckocsit is felváltotta volna. A T-43 prototípusának páncélzata, bár nehezebb volt, még mindig nem volt megfelelő a német 88 mm-esek ellen, míg a mozgékonysága gyengébb volt, mint a T-34-esé. Bár a T-43-as több mint 70%-ban megegyezett a T-34-es alkatrészeivel, a gyártás mégis jelentős lassulást igényelt volna.
Ennek következtében aT-43 fejlesztését leállították,
anémet harckocsiknak nemcsak a fegyverzetük, hanem a páncélzatuk is fokozatosan javult. Miután a szovjet csapatoknak sikerült elfoglalniuk a Tiger I-et és kísérleteket végezni vele, tagadhatatlan volt, hogy a T-34-es harckocsi műszaki paramétereit javítani kell, mind a fegyverzet megerősítésével, mind a passzív védelem tekintetében. A szovjetek hamarosan viszonylag egyszerű és műszakilag olcsó megoldást találtak, amikor a KV-85 nehéz harckocsi módosított tornyát szerelték a meglévő T-34/76 harckocsi alvázára. 1943 végére legyártották az első 300 darab T-34/85 harckocsit. 1943 végére a T-34/85 harckocsik közül az első 300 darabot. Fegyverzete a D5-T löveg volt, amelyet az IS-1, KV-85 és SU-85 önjáró lövegekben használtak. Ezen lövegek ellátási problémái miatt 1944 márciusától az S-53, majd nyártól a ZIS S-53 (L/53) lövegeket, mindkettő 85 mm kaliberű, T-34-es harckocsikra szerelték fel 1944 márciusától. A harckocsi másodlagos fegyverzete két 7,62 mm kaliberű DT géppuska volt, az egyik a toronyban, a másik a törzs elején. A meghajtáshoz egy 500 LE-s V-2-34-es dízelmotort használtak. Az alváz mindkét oldalon elöl egy-egy feszítőkerékből, hátul egy hajtókerékből, valamint öt nagyméretű, vonókarokra szerelt futókerékből állt.
A
T-34/85-ösökből 1944-ben 10 647 darabot, 1945-ben pedig 12 551 darabot gyártottak
. 1943 második felétől kezdve új harckocsik és önjáró lövegek kezdtek áramlani a frontra, amelyek jelentős előnyt jelentettek a német felszereléssel szemben. A csapatok gerince és a legelterjedtebb harckocsitípus továbbra is a T-34-es harckocsi maradt.Az elképzelés az volt, hogy egy rohamcsatában a T-34-es harckocsik követik a KV és IS nehéz harckocsik első hullámát. Az ezt követő tankhullámok feladata az ellenséges állásokba való behatolás és a keletkezett rések kiépítése volt. Védekező harcban a harckocsiknak a gyalogság mögött kellett maradniuk, készen arra, hogy megtámadják azokat a német harckocsikat, amelyeknek sikerült áthatolniuk a szovjet vonalakon. A védekezésben a T-34-eseknek a SU-85, SU-100 és SU-122 önjáró lövegekkel kellett együttműködniük, hogy mélységi védelmet alakítsanak ki. 1943-ban a szovjet harckocsizók kiképzésében is jelentős javulás következett be, javítva a más típusú csapatokkal való együttműködésüket, a taktikát és a harci szervezettséget, így fokozatosan közeledtek a német harckocsizókhoz.1944-ben és
1945-ben a szovjetek hatalmas harckocsihadseregeket küldtek támadó hadműveletekbe. Képesek voltak több mint 200 harckocsit koncentrálni egy másfél kilométeres frontszakaszon. A németek 1944 tavaszán és őszén olyan sáros terepen vonultak vissza, ahol csak a T-34-es tankok tudtak mozogni. Ezek a manőverezési képességek, valamint a szovjet harckocsik növekvő mennyiségi fölénye azt eredményezte, hogy a csapatok még kedvezőtlen éghajlati viszonyok között is viszonylag gyorsan előrenyomultak. Ha 1941-ben egy megsemmisített német tankra hat-hét szovjet tank jutott, 1944 végére ez az arány egy az egyhez volt. A 76 mm-es löveggel felszerelt T-34-es harckocsik gyártása 1944-ben végleg befejeződött, és ettől kezdve csak 85 mm-es löveggel gyártották. A hagyományos harckocsi mellett a szovjetek a T-34-est különböző változatokban is gyártották, például lángszóró, híd, aknamentesítő és mentő változatban. A T-34-es harckocsi még sok csatát megvívott, mielőtt elérte volna Berlint, és a kommunista Szovjetunió náci Németország felett aratott győzelmének legjelentősebb szimbólumává vált.
Részlethű 1:16 méretarányban
A körülbelül öt kilogramm súlyú T-34/85 téli álcázása ideális az igényes vásárlók számára. A professzionális kiadás kiváló airbrush festékminőséggel, 2,4 GHz-es áramköri technológiával és új hangszóróval rendelkezik. Ez a modell kiváló kezelési tulajdonságokkal, széleskörű funkciókkal és valósághű hangzással rendelkezik. A kiváló minőségű lánctalpak, a görgőkkel ellátott meghajtó- és vezetőkerekek, valamint az alsó hajótest és a harci torony fémből készültek. Számos apró alkatrész és különböző matricák tökéletesen kiegészítik a mérethű másolatot.
Kezelőszervek és funkciók
A nagy teljesítményű tankmodell 2,4 GHz-es RC vezérléssel rendelkezik. A jármű BB Airosft rendszerrel van felszerelve, így a valódi harcokhoz hasonló csaták is lehetségesek. A nyomatékoptimalizált motorok precíz és sima vezetést biztosítanak a T-34/85-nek. A robusztus fogaskerékkel ellátott fém fogaskerekek és a továbbfejlesztett áttételezés nagyobb teljesítményt biztosít. Az arányos vezérlés lehetővé teszi, hogy nagyon lassan közelítsd meg a tankot, és egyenletesen növeld a sebességet. A T-34/85 előre és hátrafelé mozog, balra és jobbra kanyarodással is. Helyben is lehet balra vagy jobbra fordítani. A löveg fel- és leengedhető, és a torony 360 fokban elforgatható. Különböző motorhangok és kipufogó füst teszik teljessé a valósághű élményt.
- Csomag tartalma és műszaki adatok/jellemzők
- RC T-34/85 Winter BB álcázott, professzionális kiadású Torro 1:16 méretaránybanTorro fa
- láda a szállításhoz és tároláshozSúly
- : kb. 4,2
- kg360°-os
- toronyforgatásTávirányító 2,4 GHzFém
- sebességváltó 1:4 áttétellelNiMH
- kit 7,2V
- 220V/7,2 V-os töltő, 400 mAh töltésselFüstgenerátor
- és hangmodul .
- ÚJ kiegészítő funkció tüzeléskor: szükség és ízlés szerint be- és kikapcsolható hordófüst <
li>Smoke liquid
- Szín: téli álcázás
- Harci funkció: funkcionális Airsoft lövőmechanizmus
- Övek: fém
- Görgők: fém
- Felfüggesztés: torziós rúd felfüggesztés
- Toronygyűrű forgása: 360°
- Torony: fém
- Alsó kád: fém
- Sebességváltó: acél sebességváltó
- Méretarány:1/16
- Kiadás: Torro Pro-Edition
- Kivitel: RTR modell
- Kormány és futómű: fém
- Torziós karok: fém
Figyelmeztetés: Az alkatrészek a következőekből készültek: - Kormánykerekek, a tengelytörzsek a tengelytörzsekből készültek:
- Csak közvetlen felnőtt felügyelete mellett használható.
- Életkori ajánlás: 14+
- Nem alkalmas 36 hónaposnál fiatalabb gyermekek számára.
- Fulladásveszély az apró alkatrészek miatt
A megfogalmazott véleményedet nem lehet elküldeni
Hozzászólás jelentése
Jelentés elküldve
Jelentésed beküldése nem lehetséges
Írd meg véleményedet
Vélemény elküldve
Véleményed nem lehet elküldeni
