- Nincs-készleten
127 mm (5") műanyag Guillow's légcsavar a gumimotoros...
Műanyag szabad kifutású légcsavar a gumimotoros modellekhez, fesztáv kb. 350-400 mm....
Ügyfélszolgálat: Hétfő – Péntek 09:00 – 17:00.
E-mail: rcvilag@rcvilag.hu
A kiszállítás 50 000Ft-ot meghaladó rendelés esetén INGYENES
Kategóriák
Új termékek
Szüksége van segítségre?
Szívesen segítünk a választásban.. ![]()
ING. MARTIN ZAHORAN
Termékspecialista
emailrcvilag@rcvilag.hu
Hétfő – Péntek 09:00 – 17:00
A Cessna L-19 (1962 óta O-1) Bird Dog könnyű felderítő és kommunikációs repülőgép hosszú szolgálati ideje alatt elévülhetetlen hírnévre tett szert. A Bird Dogok különösen a koreai és a vietnami háború alatt váltak híressé. Lezuhant repülők százai köszönhették életüket a kis és szerény Cessnáknak, amelyeket mentőhelikopterek irányítottak hozzájuk. A Cessnák nélkül pedig, amelyek a vietnami dzsungelben a célpontokat megjelölő előretolt légi vezetők szerepét töltötték be, az amerikai szuperszonikus vadászbombázók teljesen "vakok" lettek volna.
A Cessna Bird Doghoz egy különös és tanulságos történet is kapcsolódik: Saigon eleste előtti napon a dél-vietnami légierő őrnagya bepakolta feleségét és öt gyermekét a kétüléses Cessnába, és felszállt a tenger fölé. Amikor a Midway repülőgép-hordozó megjelent a horizonton, amelynek fedélzetét a hadsereg evakuált helikopterei zsúfolták tele, alig volt elég üzemanyaga az egyórás repüléshez. A hajó fölött körözött, és üzenetet küldött, amelyben kérte, hogy a fedélzetet tegyék szabaddá a leszálláshoz. A parancsnok, Chambers ellentengernagy 10 millió dollár értékű helikoptereket dobatott a tengerbe, és Bung-Ly őrnagy biztonságosan leszállt. Cessnája most a pensacolai Haditengerészeti Repülési Múzeumban van kiállítva.
Egy szabadon repülő félkész amerikai kommunikációs és felderítő repülőgép készlete, amelyet gumiszalaghajtásra terveztek. A modell egyszerű, klasszikus, teljesen balsából készült szórt építésű, előre kivágott fa alkatrészekkel, vákuumformázott műanyagból készült makett tartozékokkal és fröccsöntéssel készült műanyag alkatrészekkel.
Mivel ezegy nagyon kicsi - bár egyszerű - modell, már rendelkeznie kell korábbi tapasztalattal a klasszikus gumimotoros modellépítésben és repülésben.
a törzsszerkezet egy pár előre kivágott balsa oldalfalból áll, amelyeket balsa válaszfalak kötnek össze, kiegészítve öntött válaszfalakkal és merevítőkkel, hogy a valódi gép lekerekített formái reprodukálhatók legyenek.
Aszárny klasszikus borda és gerenda építésű, a farokfelületek lemezből készültek, balsa gerendákból összeragasztva.
aBird Dog alkalmas arra is, hogy elektromos meghajtású miniatűr RC modellé alakítsák át - bár az építési terv nem kínálja ezt a lehetőséget, egy tapasztalt modellező és pilóta számára ez nem jelenthet nagy problémát. Meg lehet próbálni például a Mini Bee modellünkből származó hajtóművet és fedélzeti elektronikát használni.
a készlet tartalmazza: balsából előre kivágott alkatrészek, balsából készült gerendák, vákuum-formázott alkatrészek (motorburkolat), átlátszó fólia a pilótafülke "üvegezéséhez", műanyag légcsavar tengellyel és fejjel, gumicsomag, kivájt balsakerekek, acélzsinór a futóműhöz és egyéb apró alkatrészekhez, bevonópapír, ív nedves matricák, építési terv.
Építési tipp: NE használjon előre kivágott alkatrészeket! Fordítsa meg a deszkát, helyezze a munkafelületre, és finom csiszolópapírral (#220 vagy finomabb) enyhén csiszolja le. Az alkatrészek ezután könnyebben szétválaszthatók; ha néhány farost még mindig a deszkához "kötődik", óvatosan válassza szét az alkatrészt egy éles modellező késsel (pl. egy 1. számú Excel kés 11-es pengével alkalmas).
A gumiköteg kezelése: Óvatosan mossa ki az új gumit szappanos vízben, és hagyja megszáradni. Ezután kenje be ricinusolajjal (gyógyszertárakban kapható) vagy a horgászzsinórok kenésére szolgáló szilikonvazelinnel (horgászfelszerelés-boltokban kapható). Repülés után vegye le a köteget a modellről, és tárolja lezárt műanyag zacskóban. A megolajozott gumiköteg simábban és kisebb súrlódással tekeredik ki - nagyobb teljesítményt ad és tovább tart. Az új köteget is érdemes először betörni - az első 2-3 repülésnél csak 80-100 fordulatot tekerjen fel, csak ezután lehet biztonságosan többet tekerni.
| F | esztávolság [mm] | 457|
| Hossz [mm] | 337 | |
| Vezérelt funkciók | Nincs | |
| Igényes konstrukció | S2 | |
| Pilóta nehézségei | P0 |
Műanyag szabad kifutású légcsavar a gumimotoros modellekhez, fesztáv kb. 350-400 mm....
15 cm / 6 "acél vonalzó kalibrálva mm-ben és hüvelyben, csúszkával a mélységméréshez vagy a...
A megfogalmazott véleményedet nem lehet elküldeni
Hozzászólás jelentése
Jelentés elküldve
Jelentésed beküldése nem lehetséges
Írd meg véleményedet
Vélemény elküldve
Véleményed nem lehet elküldeni
check_circle
check_circle
